Entertainment & Media

Ta vara på nya affärsmöjligheter med en pålitlig partner

Utvecklingen av teknik, nya kommunikationskanaler och digitala vägar för marknadsföring gör att entertainment- och mediabranschen förändras i mycket snabb takt. Att framgångsrikt ta vara på de nya affärsmöjligheterna kräver en noggrann analys, en tydlig strategi och en pålitlig partner. Vi har både verktygen och kunskapen för att hjälpa dig. Då ligger du alltid steget före.
Läs mer här...
 

Highlights

Consumer Intelligence Series - Mobile advertising: What do consumers want? Cross-country comparison

Den årliga undersökningen Consumer Intelligence Series från PwC ger en aktuell bild av konsumenternas attityd och beteende i det snabbt föränderliga medie- och tekniklandskapet.

Online betting and gaming regulation 2014

Rapporten tittar närmare på några perspektiv på den sannolika utvecklingen av regleringar inom spel online, effekterna av regleringar och vad som kan göra regleringar mer framgångsrika.

17th Annual Global CEO Survey: Key findings in the Entertainment and media industry

Rapporten sammanfattar de viktigaste resultaten från CEO Survey inom branschen Entertainment & Media.

Seizing the innovation edge: How TMT companies can harness breakthrough innovation to boost revenue

De 20 procent mest innovativa företagen inom teknologi, media och telekom (TMT) förväntar sig en tillväxt på nästan 90 procent under de kommande fem åren, visar PwC:s senaste globala innovationsstudie.

Consumer intelligence series: Product and Services Innovation for TV and the Internet

Höghastighetsinternet, filmer, OnDemand, Cloud lagring, sport-paket, femhundra kanaler, digital-TV och Internet-tjänster - dagens konsumenter har ett svindlande antal funktioner och alternativ - men vad vill småföretagen från sin internet och digital-tv-leverantör?

Kriser kräver förlåtelse

En blandning av brandsoldat, präst, djävulens advokat och gycklare. Så beskriver Peje Emilsson sig själv.

Entertainment, media and communications deals insights: 2013 Outlook & Analysis of 2012

Denna rapport tittar närmare på fem viktiga drivkrafter för M & A-aktiviteter i mediabranschen under 2013.

Med fokus på hållbarhet

Styrelseproffset Marie Ehrling delar med sig av sina tankar kring socialt ansvarstagande ur ett styrelseperspektiv.