Det här vill konsumenter helst uppleva när de shoppar!

2017-04-27


Investera i mobilsajten, inte i mobilappen! Det anser 24 000 nätshoppare som deltagit i PwC:s undersökning ”Total Retail Survey 2017”. 

Digitaliseringen har varit den största enskilda förändringsdrivaren inom detaljhandeln. Kunderna har satt ribban högt genom att kräva enkel tillgång till varor dygnet runt.

Små företag har sålt till kunder världen över och stora aktörer har kämpat för att hantera sin multikanalnärvaro i förhållande till sin butiksförsäljning.

Miljön för detaljhandeln- och konsumentvaruföretagen har förändrats i en allt snabbare takt och förändringarna har påverkat intressenterna inom hela värdekedjan.

3 tips - varför satsa på en mobilanpassad webbplats?

Enligt 24 000 konsumenter som deltog i PwC:s undersökning ”Total Retail 2017” så gäller det att satsa på mobilanpassade webbplatser framom mobilappar. Lätt är rätt, de tycker nätshoppare världen över som både vill hämta information, shoppa och betala oberoende plats och tid.

Årets "Total Retail-undersökning" visar att:

1. Dagens konsument tycker sig ha ett överflöd av mobilappar. Och föredrar mobilanpassade webbplatser som är användarvänliga. 

2. Shopping via dator och surfplatta har minskat i popularitet medan shopping via mobiltelefon har ökat stadigt.

3. Mobiltelefonen är i dag det primära verktyget för att både hämta information, shoppa och utföra betalning. 


I årets undersökning "Total Retail Survey 2017" deltog 24 000 nätshoppare i 29 geografiska områden. 

Kontakta oss

Peter Malmgren
Partner, Consulting Services
Tel 0723-53 00 20
Email

Följ oss