Detaljhandel

Detaljhandeln genomgår stora förändringar. Digitaliseringen, ESG och nya konsumtionsmönster ritar ständigt om kartan. PwC hjälper dig att leda utvecklingen.

Vi hjälper dig att effektivisera din verksamhet inom detaljhandeln 

Det traditionella detaljhandeln är ett minne blott. Digitaliseringen, AI och nya konsumtionsmönster stöper om hela branschen från grunden. 

Det gäller att hitta möjligheterna som den nya tekniken och de nya trenderna erbjuder. Vi har lösningarna – från strategi till genomförande.
 

Utmaningarna inom detaljhandeln

  • Hur ser konsumenternas köpresa ut?  
  • Hur sätter jag upp en effektiv optichannelstrategi?
  • Hur balanserar jag varumärken och egna märkesvaror?
  • Hur ska vår inköpsstrategi se ut?
  • Hur säkerställer jag en effektiv supply chain?
  • Hur får jag företaget att växa?
  • Hur påverkar digitaliseringen min affärsmodell?
  • Hur agerar vi ansvarsfullt kring hållbarhet?

Vi hjälper dig att

  1. Förstå marknaden och konkurrenter bättre

  2. Nå nya insikter kring kundnöjdhet och kundbehov

  3. Analysera varumärkets tillväxtstrategi

  4. Analysera sortiment, utbud och butiksdata

Har du koll på retailtrenderna 2024?

1. Framtidens butik

Allt handlar om omnichannel, optichannel och upplevelser.  

Tekniken revolutionerar online och fysisk detaljhandel. Om och om igen.

Vinnarna blir de som snabbast provar nya tekniska innovationer.

2. Varumärket 

Varumärken ska överensstämma med kundernas värderingar.

Varumärken ska lyfta fram hållbarhetsfrågor. 

Sociala medier påverkar i allt högre grad varumärkets rykte.
 

3. Leveranskedjan

Nya konsumentbeteenden kräver transparenta leveranskedjor.

Total transparens blir avgörande för en effektiv supply chainstrategi.

Digital aktivering är nyckeln för att utveckla leveranskedjan.
 

Kontakta oss

Kundtjänst

Kundtjänst

Kundtjänst, PwC Sverige

Tel 010-212 50 00

Följ oss i sociala medier