PwC fortsätter vara ett av världens starkaste varumärken

2017-02-07


PwC behåller sin varumärkesposition som nummer ett inom professionella tjänster, och ett av världens tio mest starka varumärken i Brand Finance Index 2017. 


Brand Finance Index är en årlig utvärdering av varumärkets värde som konsultbyrån Brand Finance, specialister på varumärkesstrategi, genomför årligen. Undersökningen omfattar över 500 av världens mest kända företag. PwC har uppnått den högsta poängen (AAA +) för sjunde året i rad, där varumärket bedöms som "exceptionellt starkt och välskött”. 


På listan över de tio starkaste varumärkena placerar sig PwC på plats åtta. Vårt varumärkesindex är 90,9 i årets ranking (91,5 för 2016), där ettan Lego har 92,7, och tvåan och trean Google och Nike har 92,1. Med ett varumärkes styrka menas förmågan att påverka företagets prestation och uppbyggd goodwill.

Kontakta oss

Jonas Köpniwsky

Pressansvarig, PwC Sverige

Tel 010-200 79 29

Följ oss i sociala medier