Så gör du ditt varumärke mer personligt

2018-04-20

kvinna betalar med kort i butik

Kunder vill ha mer mänsklig prägel på sina shoppingupplevelser. Men hur kan din organisation leva upp till det i vår alltmer digitala, automatiserade värld?

Har du någonsin ringt en automatiserad kundtjänst och blivit frustrerad för att du hellre vill prata med en person? Då är du inte ensam. Enligt PwC:s "Consumer Intelligence"-serie, "Experience is everything", skulle 71 procent av den  amerikanska befolkningen hellre interagera med en människa än med en chatbot eller någon annan automatiserad process. Men när företag utvecklar fler tekniska lösningar och kundupplevelsen blir mer och mer digitaliserad, kan det här tyckas som en svårfångad dröm. Faktum är att 64 procent av amerikanska konsumenter och 59 procent av världens konsumenter anser att företag har förlorat samspelet med kunderna som uppstår i personliga möten.

Men det finns många saker som kan göras för att ansluta människor på ett smartare sätt och därmed göra ett varumärke personligt. Om det berättar David Shing, "digital profet" i Ed (tidigare AOL), och Margaret Molloy, världsledande marknadschef för varumärkesstrategiföretaget Siegel + Gale, i en intervju med strategy+business.

Läs hela artikeln här:
Closing the Gap between What Consumers Want and What They Get

Kontakta oss

Per Hannover

Senior Executive Advisor Strategy&, PwC Sverige

Tel 0708-76 31 88

Följ oss i sociala medier