Media Outlook 2019-2023: Ta det personligt. Ta det väldigt personligt.

2019-09-09

digitala enheter visar på den rekordsnabba utvecklingen i media- och underhållningsbranchen

Trenden för mediekonsumtionen 2019 och framåt är lika tydlig som självklar: Allt handlar om personalization - den personliga, skräddarsydda upplevelsen för varje enskild konsument. Det visar PwC:s rapport "Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023".

Streamingtjänster måste utvecklas och konsumenterna förväntar sig kunna lyssna på internetradio, titta på film eller njuta av nedladdad musik på surfplattan, mobilen eller datorn helt sömlöst dygnet runt, sju dagar i veckan, året runt. Medieföretagens framgångar beror helt och hållet hur väl de lyckas med att vara personliga. Konsumenterna använder ett ständigt expanderande utbud av anslutna enheter för att organisera och skapa egna unika mediavärldar.

Detta leder till att medieaktörerna i ännu högre grad måste fokusera på tjänster, funktioner och affärsmodeller som utvecklar kundernas personliga preferenser. Nyckeln i detta arbete är förmågan att förstå konsumenternas behov och agera snabbt. Målet är erbjuda inte en tjänst till miljarder människor, utan snarare miljarder tjänster till alla enskilda individer.
 

Kontakta oss

Nicklas Kullberg

Partner, PwC Sverige

Tel 0709-29 34 08

Följ oss i sociala medier