Skip to content Skip to footer
Sök
PwC

Visar resultat

Alexander Fritsch

Alexander Fritsch

Digital Strategy, Data & Analytics, PwC Sverige

Alexander jobbar med att skapa affärsvärde genom Data & Analytics. Alexander och hans kollegor driver den allmänna utvecklingen inom Analytics och PwC:s egen utveckling av Data & Analytics förmåga. En viktig del i detta arbete är att utbilda runt värdet av en gedigen Analyticsverksamhet. 

Vilka utmaningar och möjligheter ser du för dina kunder?


Att få en bredare användning av Advanced Analytics i affären, dvs att integrera det på ett så naturligt sätt som möjligt i det dagliga arbete. Det är fortfarande en av de stora utmaningarna för våra kunder, speciellt i och med Machine Learning och Artificiell Intelligence är så pass komplexa och svåra att förklara. Men lyckas man med det är potentialen enorm.

Vad gör du på fritiden?

Paddlar tävlingskajak och -roddbåt samt vandrar i fjäll och skog (för bär och svamp). Gillar att laga mat och renovera gamla möbler, hus och båtar. Läser helst historiska deckare och lyssnar på klassisk musik och jazz.

Kuriosa

 

Kompetenser?
Mycket bra på att förklara komplexa Analytics till affärsanvändare. 25 års erfarenhet av praktisk modellering av prediktioner, simulationer och optimeringar av företagens olika data domäner och företagsfunktioner för att stötta digital transformation. Hela vägen från strategi formulering över design, build till service leverans.

Var är du född och uppvuxen?
Berlin (väst eftersom staden var delad på den tiden). Hur dock numera levt lika länge i Tyskland och Sverige.