Strategy that Works - an exclusive summit at Operaterrassen on November 9 in Stockholm

We asked Swedish companies how they work with their strategies to achieve growth. Do they succeed or fail? Find out more on November 9 at Operaterrassen.
 

Many companies face major challenges in closing the gap between strategy and execution. Why do they fail? How should they act instead? Strategy that Works – consisting of five strategic acts will give you the answers.

What are successful companies doing right?

Strategy that Works is based on a global survey conducted by PwC:s Strategy& together with Harvard Business Review Press. We have analyzed how some of the world's most successful companies managed to transform their businesses to reach unique market positions.
 

Find out the results from the Swedish companies that succeeded with their strategies –  and listen to one of the winners: Nobia

Kim Lindqvist, Nobia's Group CMO

Strategy& has now also asked Swedish companies and on this summit, we review the results. We will also get the opportunity to listen to Nobia’s Group CMO Kim Lindqvist. She explains how Nobia is closing the strategy-to-execution gap. 

Take this opportunity to network, meet our strategy specialists and get thought-provoking insights.

Welcome!

Kim Lindqvist is the Group CMO of Nobia and she has previously held senior positions within marketing and innovation at Electrolux.

Nobia is Europe's leading kitchen specialist with some twenty strong brands. The operation consists of developing, manufacturing and sales of kitchen solutions and Nobia has net sales of about SEK 13 billion.

Boken Strategy That Works
Logotyper Strategy& och PwC

Please register here

Date and time: Thursday, November 9, 2017 at 7.45-10.00. Breakfast is served from 7.15.
Location: Operaterrassen at Operakällaren, Karl XII:s Torg, Stockholm
Registration: Click here to register
Contact: If you have any queries, please contact Sara Hamilton, sara.hamilton@pwc.com, or by phone +46 725 84 90 38

Program

16:30 Kaffe och registrering
17:00 PwC hälsar välkommen
17:10 Våren är här!
Henrik Mitelman/krönikör
18:00 Att brygga olika världar
Saeid Esmaeilzadeh/Serendipity Group
18:20 Paus
18:45 Aktuella skattefrågor för entreprenörsföretag och ägarledda företag
PwC
19:20 Avslutande paneldebatt
19:40 Mingelmat med tillfälle för frågor och samtal

Talare

Annika Svanfeldt

Annika Svanfeldt arbetar på PwC:s kontor i Stockholm med skattefrågor rörande bland annat ägarledda företag och deras ägare.

LinkedIn

Hans Peter Larsson

Hans Peter Larsson arbetar på PwC:s kontor i Stockholm med skattefrågor bland annat med inriktning på beskattning av ägarledda företag och deras ägare. Han brinner för entreprenörskap och är en flitig debattör i skattefrågor som berör PwC:s kunder.

LinkedIn

Henrik Mitelman

Henrik Mitelman, prisbelönt analytiker och välkänd krönikör i Dagens industri, talar under rubriken ”Våren är här”. Henrik är ständigt på resande fot, framför allt i Asien, och brinner för svenska möjligheter att dra nytta av de asiatiska framstegen. Samtidigt finns det andra globala megatrender som Henrik uppmärksammar. 

LinkedIn
Twitter

Oscar Warglo

Oscar Warglo arbetar på PwC:s kontor i Stockholm med skattefrågor rörande bland annat ägarledda företag och deras ägare.

LinkedIn

Peter Hellqvist

Peter Hellqvist är ansvarig för PwC:s skatteavdelning för ägarledda företag – Entrepreneur Tax Services. Peter har 17 års erfarenhet av nationella och internationella skattefrågor som rör ägarledda företag och dess delägare.

LinkedIn

Saeid Esmaeilzadeh

Saeid Esmaeilzadeh, är adjungerad professor, entreprenör, företagsledare och medgrundare av Serendipity Ixora AB. Sedan mars 2015, är han ledamot i svenska regeringens referensgrupp av entreprenörer.

Saeid kommer under titeln ”Att brygga Världar” prata om sin och Serendipitys syn företagande och entreprenörsskap i en föränderlig värld.

LinkedIn
Twitter

The five strategic acts of Strategy that Works:

1. Commit to an identity

Identify three to six distinctive capabilities that allow your company to compete in a differentiated way. Based on the distinctive capabilities, a unique identity consisting of a winning strategy and a value proposition can be designed.

2. Translate the strategic into the everyday

Develop the capabilities and map how they work together to deliver on strategy and customer offerings.

3. Put your culture to work

Identify a few critical behaviors that interact with the company's unique identity. Spread these into the organization by allowing selected cultural bearers to have greater influence.

4. Cut costs to grow stronger

Avoid general cost savings. Instead, implement targeted efforts to free resources that can be reinvested to develop the company's necessary capabilities and unique identity.

5. Shape your future

Create the company's own future instead of adjusting to transient trends.

Kontakta oss

Erik Wall

Partner Strategy& / Technology Industry Leader, PwC Sverige

Tel +46 709 29 31 25

Sami Halonen

Partner Strategy&, PwC Sverige

Tel +46 708 96 95 61

Per Hannover

Senior Executive Advisor Strategy&, PwC Sverige

Tel +46 708 76 31 88

Följ oss i sociala medier