PwC på Slush Small Talks i Stockholm

Small Talks, mötesplats för start-ups

                                                                                                Foto: PETRI ANTTILA


När man köper bolag är det viktigt att man har lärt känna människorna bakom och att man har en gemensam vision. Det pratade Petra Stenqvist, Chief Experience Officer, PwC, och Johan Rippe, Markets Leader, PwC, om på Stockholm Small Talks i oktober.
 

Stockholm Small Talks är en mötesplats där start-ups, organisationer och investerare etablerar kontakter och tar del av framgångsrika projekt och samarbeten. PwC var en av huvudsponsorerna och var med i diskussionen om hur innovationstakten kan öka genom samarbetet mellan stora bolag och start-ups.
 

Skapa bra relationer och lär känna varandra

PwC har lång erfarenhet av att få olika slags bolag att växa och utveckla deras affärer och PwC har själva utökat verksamheten genom att i början av 2017 förvärva varumärkesbyrån Pond Innovation. Petra Stenqvist, som kom med från Pond och Johan Rippe, PwC delade med sig av hur de gick tillväga för att få till en bra start.

Innan förvärvet satsade de på att skapa bra relationer och lära känna varandra. De tog fram en gemensam vision som handlar om att nästa år öppna PwC Experience Center. Där ska det bästa från PwC:s och Pond:s värld förenas, det vill säga kreativitet med traditionell konsultverksamhet.

Ett ytterligare inspel var att respektera företagskulturen på de olika platserna och inte ta in alla delar från det mindre bolaget i alla storbolagsprocesser, då det finns en risk att man inte får ut den effekt man ville åt från början.

Målet med Stockholm Small Talks var att främja det lokala ekosystemet för start-ups. Uppföljning sker på Slush i Helsingfors den 30 november till 1 december.

Mer information hittar du här >>

Kontakta oss

Fredrik Lindblad

Digital Transformation Leader, PwC Sverige

Tel 0709-29 33 18

Följ oss i sociala medier