Insurance 2020 and beyond: Necessity is the mother of reinvention

2015-09-11

Förändringstakten i den globala försäkringsbranschen sker snabbare än vad som kunnat förutses. Branschen brottas med förändrade kundbeteenden, nya teknologier och nya distributions- och affärsmodeller vilket gör att de måste hålla jämna steg med utvecklingen.
 

Kunderna förväntar sig samma lätthet att göra affärer med försäkringsbolag som de gör från återförsäljare. Den digitala utvecklingen hjälper försäkringsbolagen att öka sin kundprofilering, utveckla leads och skräddarsy finansiella lösningar till individuella behov, men många nya aktörer på marknaden använder redan dessa avancerade profileringstekniker.
 

Rapporten belyser trender inom försäkringsbranschen under de kommande fem åren, och hur försäkringsföretag kan utforma sin strategi för att möta framtiden och dra nytta av den.

Kontakta oss

Morgan Sandström

Ansvarig Insurance, PwC Sverige

Tel 0709-29 40 58

Följ oss i sociala medier