Pond och PwC skapar morgondagens upplevelser

Dan Josefsberg, partner Pond, Fredrik Lindblad, partner PwC


Pond är en av Sveriges främsta byråer inom varumärkesstrategi, strategisk innovation och digitala tjänster. Sedan januari 2017 är företaget en del av PwC. Därigenom stärks PwC:s position som den ledande rådgivaren i den digitala eran.
 

Pond förstärker PwC:s tjänsteområde Experience Consulting som skapar transformativa upplevelser för kunder, medarbetare och andra intressenter. Drivkraften bakom Experience Consulting är att konsumenternas förväntningar på kundupplevelse är högre än någonsin tidigare. Konsumenter förväntar sig samma höga kvalitet från PwC som när de använder Spotify eller andra ledande digitala konsumenttjänster.

Som ett led i PwC:s ambition att ligga i den absoluta framkanten lanseras PwC Experience Center i Sverige, en fysisk plats där man kommer att ha samskapande upplevelser med kunder och användare från insikt till prototyp.

– Vi på Pond är duktiga på att förbättra och transformera kundens utsida genom insikt, innovation och design. PwC:s styrka är att transformera kundens insida och skapa förutsättningar att möta marknadens krav på operativ modell, interna processer, företagskultur och  kundupplevelser, säger Dan Josefsberg, partner.

– Det viktiga nu är att få ihop alla nya och befintliga kompetenser och förmågor i en gemensam leverans till kunden. Våra kunder söker efter affärslösningar ur nya perspektiv för att möta och leda utvecklingen, inte minst digitalt. Här är Pond en viktig pusselbit, säger Fredrik Lindblad, partner.

Kontakta oss

Johan Rippe

vVD och ansvarig marknadsfrågor

Tel 0709-29 11 88

Följ oss i sociala medier