10 områden du bör investera i för att säkra din framtid inom detaljhandeln

Ny undersökning om detaljhandeln:

Trenden är tydlig. Konsumenternas makt blir bara större. Hur kan du inom detaljhandeln säkra din framtid? Vi presenterar här den stora undersökningen Total Retail Survey 2017, där tio områden träder fram som nyckeln till framgång. Big Data, kundlojalitet och en utvecklad mobilplattform är några av dessa. Ladda ner den gedigna rapporten och fördjupa dig inom handelns framtid.

Pond, som nyligen förvärvades av PwC, utvecklar strategiska, kreativa och effektiva lösningar för några av marknadens största varumärken. Vi tar fram hela koncept för omnichannel-strategier, e-handel och kundupplevelser. Vill du också få koll på de senaste trenderna inom detaljhandeln? Ladda ner vår rapport Total Retail Survey 2017.
 
Här är några företag som vi har hjälpt:
Vi flyttade ICA-butiken till den digitala och mobila världen

Att ICA är ett av landets mest älskade och framgångsrika varumärken råder det knappast någon tvekan om. Företaget har hela tiden följt sin vision som går ut på att förenkla vardagen för svenska folket.

Vi tog ICA:s vision och vidareutvecklade den med digitala strategier, konceptutveckling, gränssnitt och tjänstedesign, förpackning, grafisk design… allt för att förenkla, förbättra och integrera hela ICA:s upplevelse.

Genom att ta fram och samla ihop massor av användbara tips, verktyg, recept och tjänster skapade vi en digital värld som kunderna stormtrivs i och gärna återkommer till.

Webben och mobila tjänster integrerade vi till en enhet som levererar målinriktad och lättillgänglig personlig information.

Dessa är bara de första stegen mot att göra livet enklare och bättre för ICA:s kunder och den som besöker ICA.se. Resultatet? Rekordökningar av besökare på ICA.se som även utsetts till den bästa sajten för matinspiration.

Stor, Större, Stadium

Stadium är en av Sveriges största återförsäljare av sportartiklar. Norrköpingsföretaget har nått stora framgångar genom ett ovanligt tydligt varumärkeslöfte: Stadium är till för dig som brinner för idrott, hälsa och livsstil - allt med en ständigt modern twist som lockar och skapar nya kundlojaliteter.

Vårt samarbete med Stadium går tio år tillbaka i tiden. Redan 2007 var vi med och utvecklade den första generationen av Stadiums webbshop. År 2015 var det dags igen. Vi hjälpte Stadium att ta steget in i webben 2.0 genom att skapa en total användarupplevelse med kunden i centrum där inspiration, en aktiv livsstil och ett hållbart perspektiv på fritiden stod i centrum. Vi välkomnade alla att Join the Movement! och sedan dess har miljoner svenskar hörsammat. För att inkludera alla skapade vi också outletbutiker för den som vill spara en extra slant utan att kompromissa en tum på användarupplevelsen och varumärkets styrka.

Alla ombord!

SJ måste vara varumärket som vinner VM-guld i känslor. När tågen går i tid är kunderna glada. Är tågen däremot försenade…Samtidigt har SJ insett att kundupplevelser och nöjdhet handlar om långt mer än att hålla tidtabeller. Vi har hjälpt SJ att bli bättre på att möta sina kunder. Här ingår att utveckla den digitala närvaron över alla beröringspunkter. Tillsammans har vi bland annat utvecklat en mer kundorienterad process för att handla biljetter online. Vill du veta mer? Ta en titt på filmen eller delta i konversationen på beta.sj.se.

Kontakt

Anthony Ford
Partner
Tel 0703-01 26 54
anthony.ford@pondsthlm.com
LinkedIn


Petra Stenqvist
Senior Client Director
Tel 0706-01 93 91
petra.stenqvist@pondsthlm.com
LinkedIn

Med oss kan du:
  • Ta del av de senaste insikterna kring kundupplevelser
  • Skapa optimala e-handelslösningar
  • Skaffa större marknadsandelar
  • Utveckla din affärsidé


Välkommen att kontakta oss!

Följ oss i sociala medier