Att vägleda kunderna på den slingrande digitala vägen

2016-05-24


Traditionella institutioner kan försvara sig mot fridstörarna genom att vara mer kundcentrerade, analytiska och digitalt fokuserade.
 

Branschen för de finansiella tjänsterna sitter fast i en form som ska passa alla. Kunder är i dag i ökande grad uppvaktade av erbjudanden som är skräddarsydda med en ofta sömlös digital köpupplevelse. Trenden kommer att växa sig starkare, särskilt som den disponibla inkomsten skiftar mot yngre kunder.
 

De traditionella institutionerna åtnjuter fortfarande ett högt förtroende från kundernas sida i dag men för att förbli konkurrenskraftiga, måste de bli mer kundcentrerade, analytiska och digitalt fokuserade. 

Behovet är större i kundanskaffningsprocessen (till exempel vägen till köp). Där har fridstörarna en fördel eftersom de kan utnyttja kundernas förflyttning från det traditionella till det digitala.

Kontakta oss

Helena Kaiser de Carolis

Financial Services, PwC Sverige

Tel 0709-29 33 11

Följ oss i sociala medier