PwC ledde Investor Summit på årets SIME-konferens

2016-11-15

Den 15-16 november hölls den årliga SIME-konferensen på Cirkus i Stockholm. Det är det största och viktigaste eventet för media i Sverige och det är där det händer. Vid SIME deltar cirka 1500 personer från investerare till större bolag och tillväxtbolag inom TMT-sektorn (Technology, Media och Telekom).
 

Nytt i år var att  PwC tillsammans med Listérus & Partners, Mannheimer & Swartling samt Bearingpoint ledde en Investor Summit som riktade sig till investerare och tillväxtföretag med drygt 140 utvalda deltagare. Nicklas Kullberg, branschansvarig för Entertainment & Media på PwC, var med i panelen och bidrog med att sprida kunskap om den årliga rapporten Entertainment & Media Outlook som tar upp trender inom media och hur PwC ser på utvecklingen inom mediebranschen.
 

PwC:s E&M Outlook är välkänd, omtyckt och viktig för att antal bolag som använder den i sitt affärsplanearbete samt förankring av prognoser och som har bidragit till att vi genom åren har knutit till oss nya mediebolag.
 

– I PwC:s E&M Outlook har vi analyserat tillväxten och förutsättningarna för mediebranschen runt om i världen. Om jag skulle starta ett tillväxtföretag inom digitala medier i dag skulle jag titta närmare på Sydkorea. Nästan 100 procent av befolkningen har bredband vilket gör det till ett spännande alternativ till de sedvanliga stora marknaderna, berättade Nicklas Kullberg under Investor Summit.
 

I paneldebatten märktes bland andra ledande befattningshavare från TradeDoubler, ProSiebenSat, RebTel, Qliktech, Creandum och Northzone.
 

– För oss betyder det mycket att synas på SIME. Det är viktigt att hänga med om vad som händer på marknaden. Vi sticker ut i vår bransch på dessa event då ingen från de andra "big four" är med på samma sätt, så vi får bra uppmärksamhet, säger Nicklas Kullberg.
 

Representanter från PwC förutom Nicklas Kullberg var bland andra Erik Wall och Anders Ahlqvist från Advisory, Camilla Samuelsson, Niklas Renström och Olle Hillbom från Assurance samt Entertainment & Mediabranschens driver Jiri Stuchal.
 

PwC är revisorer och rådgivare i flera ledande mediebolag såsom Bonnier, SVT & SR, Stampen, Teracom, Metro, Eniro och Mittmedia.

Cecilia Beck-Friis, Director of digital media TV4, Isla MacLeod, Digital business development manager BBC, Shirlene Chandrapal, Vice president Smartclip, Arnd Benninghoff, CEO ProSieben Sat.1.

Nicklas Kullberg, PwC, och Art Cheng, Tipping Point Capital Partners.

Nicklas Kullberg, PwC, och Art Cheng, Tipping Point Capital Partners.

Serieentreprenörerna Jacob De Geer, Måns Hultman och Hjalmar Winbladh.

Serieentreprenörerna Jacob De Geer, Måns Hultman och Hjalmar Winbladh.

Kontakta oss

Nicklas Kullberg

Partner

Tel 0709-29 34 08

Följ oss i sociala medier