Customer Transformation handlar om att uppnå hållbar tillväxt genom en kundcentrerad strategi. Företag måste i dag skapa förmågor för att förstå, förutse och anpassa sig till sina kunders allt snabbare förändrade behov med bättre precision och hastighet.
Vi på PwC hjälper er att möjliggöra denna tillväxt genom en kundcentrerad transformation som tar sin utgångspunkt i en solid strategi, vilken designas genom kundupplevelser och som möjliggörs med hjälp av organisation och teknologi.
Säkerställ att ditt varumärke blir ett kraftfullt verktyg som möjliggör tillväxt och lönsamhet. Vi arbetar tillsammans med dig och din ledningsgrupp för att forma ert syfte, inspirera era medarbetare, skapa unika visuella identiteter och erbjuda konkreta förslag till nya kundupplevelser.
Upplevelser kommer att vara den viktigaste drivkraften för tillväxt under 2020-talet. Vi hjälper dig att skapa varumärken som konsekvent levererar alla fyra upplevelsedimensioner – (tillväxtplattform, tillväxt genom upplevelse, mognadsanalys av kunduppelvelse samt nya tillväxtmöjligheter) – för att skapa ökade intäkter, anseende, tillväxt och lönsamhet.
"Upplevelser kommer att vara den viktigaste drivkraften för tillväxt under 2020-talet."
Tiina Kangas arbetar med varumärkes- och innovationsstrategier som sätter lönsamhet och tillväxt i fokus. Nyckeln? Att hela tiden tiden erbjuda fantastiska upplevelser som överträffar dina kunders förväntningar.
Kontakta Tiina Kangas
Tillsammans genomför vi en analys av hur mogen din verksamhet är utifrån de olika dimensioner som vi ser möjliggör en stark kundupplevelse; integrerad värdekedja, dataanalys, digital teknologi, medarbetarkultur och innovation. En mognadsanalys är ett bra verktyg för att skapa samsyn och identifiera möjligheter till utveckling.
Vi hjälper dig att skapa nya tillväxtmöjligheter genom att designa och leverera nästa generations produkter och tjänster. Vi bygger tvärvetenskapliga team som skapar värde genom forskning och en djup förståelse för varumärke, strategi och design.
Frågeställningarna kring din tillväxtresa är högprioriterade. Vilken strategi och fokus ska du ha för att vara relevant för dina kunder? Vilka nya produkter och tjänster ska du satsa på utifrån dina satta strategier? Vi hjälper dig.
Limor Jansen arbetar med insikter som gör skillnad. Hon skapar framtidsscenarier och produkt- till tjänsteinnovation.
Kontakta Limor Jansen
Carl Johannisson fokuserar på att förbättra intäktssidan hos företag. Han hjälper dig att bättre nyttja din egen och tredjepartsdata och bli mer effektiv i de produkter och tjänster som du erbjuder
Kontakta Carl Johannisson
På Experience Center sätter vi upplevelser i centrum. Upplevelser som får dina kunder att känna lojalitet och dina medarbetare att känna engagemang.
Return on Experience (ROX) är ett sätt att mäta och förstå värdet av de investeringar du gör för att stärka kundupplevelsen, medarbetarupplevelsen och ledarskapsupplevelsen. Med oss kan du analysera hur dessa upplevelser samspelar, hur det påverkar din organisation och ditt varumärke.
ROX är ett av de mest effektiva metoderna för att utveckla och validera din kundcentriska strategi.
Hur ser din ROX ut? Gör vårt självtest och ta reda på vart du står i dag.