PwC och Ivalua – optimering av inköp, leverantörshantering och supply chain

PwC och Ivalua hjälper dig att effektivisera och digitalisera inköpsfunktionen

Ivalua är en ledande leverantör av molnbaserad mjukvara som erbjuder effektiva digitala lösningar för inköp, leverantörshantering och optimering av leveranskedjan. Med användarvänliga funktioner underlättar det effektiv hantering av inköp, avtal, inköpsprocesser och fakturahantering.

PwC levererar konkreta och hållbara resultat genom att kombinera bransch-, process- och teknikkunskap. Våra erfarna rådgivare bidrar med en kombination av affärsinsikt och teknisk kunskap. Vi samarbetar med våra kunder för att omvandla deras verksamhet i linje med deras strategiska mål.

Kontakta oss för diskussion!

logo Ivalua

De nordiska företagens investeringar i eProcurement är 50 procent lägre än motsvarande siffror för övriga världen.

PwC-rapporten: “Digital Procurement Survey”

Så kan vi hjälpa dig med Ivalua

Vill du ha hjälp med din transformation? PwC och Ivalua hjälper dig med omställningen och effektivisering av hela inköpsfunktionen.

EMEA Partner of the Year 2023

Leverantörshantering

För att öka noggrannheten i leverantörsdata och centralisera all din leverantörsinformation, samt hantera risk och prestation på ett och samma ställe, hjälper PwC din organisation att definiera styrning för hantering av leverantörsdatabasen, upprätta leverantörshierarki och kodifiering.

  • Hantering av leverantörsinformation
  • Riskcenter
  • Ärendehantering
  • Förbättringsplanering
  • Förvaltning av leverantörsdatabas

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med Supplier Management? Kontakta Patric Olsson för diskussion!
Kontakta Patric

Kontraktshantering

PwC kan hjälpa din organisation att förenkla och anpassa processer relaterade till kontrakthantering, öka regelefterlevnad och compliance, samverkan och spårbarhet genom att centralisera kontrakten i ett enda sökbart kontraktsarkiv. 

  • Digitalisering och arkivering av avtal
  • Avtalsskrivning, klausulbibliotek och mallar
  • Automatiserade arbetsflöden för avtalsförvaltning
  • Exempelvis samla alla kontrakt på ett ställe för att upptäcka dubletter och säkerställ att alla kontrakt följer avtalsvillkoren vad gäller betalningstid etcetera.
  • Hantering av prislistor och kataloger från kontrakterade leverantörer

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med Contract Management? Kontakta Patric Olsson för diskussion!
Kontakta Patric

Lösningar för digitala inköp

Vi kan hjälpa dig med att implementera Ivalua Spend Management-moduler, inklusive hela Source-to-Pay-processen, leverantörshantering (SRM), inköp och spendanalys.

Vanliga frågeställningar:

  • Hur kan jag optimera min spend?
  • Hur ser en P2P-process ut? Best-practice?
  • Hur får jag kontroll på min spend?
  • Hur får jag kontroll över vem som har befogenhet att attestera?

Automatisering av processerna underlättar arbetet för ekonomiavdelningen. Ivalua erbjuder även end-to-end-lösning som inkluderar financefunktionen.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att digitalisera inköpsfunktionen? Kontakta Patric Olsson för diskussion!
Kontakta Patric

Strategi & Analys

PwC kan stödja din verksamhet med att utveckla effektiv utgiftsanalys, gemensam rapportering för alla projekt och KPI:er i ett centraliserat verktyg.

  • Analys av utgifter (spend)
  • Kontroll och uppföljning av kostnadsbesparingar
  • Optimering  av inköpsprocesserna
  • Mätning av effektiviteten i processerna, identifiera svagheter och styrkor. 
  • Avancerad analys

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att analysera, rapportera och utvärdera? Kontakta Patric Olsson för diskussion!
Kontakta Patric

"Effektiv leverantörshantering och digitaliserad inköpsprocess bidrar till bättre lönsamhet och ökad hållbarhet"

Patric Olsson, rådgivare inköpsfrågor, alliansansvarig Ivalua, PwC Sverige

{{filterContent.facetedTitle}}

Kontakta oss

Patric Olsson

Patric Olsson

Rådgivare inköpsfrågor och alliansansvarig Ivalua, PwC Sverige

Tel 0709-29 16 55

Magnus Sjöström

Magnus Sjöström

Partner, Alliances, PwC Sverige

Tel 0708-52 10 89

Lena Ytterberg

Lena Ytterberg

Alliance Manager, PwC Sverige

Tel 072-584 96 87

Följ oss i sociala medier