PwC på Slush Small Talks i Stockholm

2019-09-10

Slush Small Talks

Foto: SVANTE GULLICHSEN

Hur kan större bolag och investerare bli bättre på att utvärdera samarbeten och investeringar? Hur kan forskare och entreprenörer som jobbar med detta visa vilka problem de löser? Hur kan man bygga verksamhet på teknik som förlitar sig på infrastruktur som ännu inte finns? Detta var några av frågorna som diskuterades både av panelen och publiken i rundabordssamtal under Slush Small Talks i Stockholm.

Slush Small Talks är en etablerad och självklar mötesplats där startups, storbolag, forskare och investerare knyter kontakter och tar del av intressanta perspektiv, projekt och samarbeten. Slush Small Talks i Stockholm är ett samarbete mellan Slush, PwC, lndustrifonden och Sting som i år arrangerades på Södra Teatern. 

Även perspektivet kring "trust" och AI lyftes i en panel. 

PwC utvecklar bland annat algoritmer för tillförlitlig och ansvarstagande AI. Vill du veta mer?

Läs mer om PwC:s digitala tjänster

Ladda ner och läs rapporten "Digital produktutveckling"

Slush Small Talks

Foto: SVANTE GULLICHSEN

Om Slush

Slush är en mötesplats för entreprenörer, internationella investerare, multinationella företag, företagsledare och media. Här samlas de för att etablera kontakter, skapa affärer och ta del av de absolut senaste trenderna inom innovation och ny teknik.

PwC är global sponsor sedan 2015. Syftet är att tillsammans med Slush utveckla ett ekosystem för startups runt om i världen och stödja de mest lovande företagen från dag ett till börsintroduktion och därefter.

Slush lockade för några år sedan 300 deltagare till Helsingfors. Nu deltar uppåt 30 000 i Slush som har delevent i städer som Tokyo, Shanghai, Peking, Singapore och Stockholm. Den stora finalen går årligen i Helsingfors som är Europas ledande mötesplats för startups.
 

Slush Small Talks

Foto: SVANTE GULLICHSEN

Kontakta oss

Följ oss i sociala medier