Retail and Consumer

Detaljhandeln - bygg förtroende på marknaden med pålitlig partner

Få branscher utvecklas lika snabbt som detaljhandeln. Trender kommer och går, internationella aktörer etablerar sig och konsumenterna blir allt mer medvetna i sina val. Hårdare prispress och ökade krav på att sälja via fler kanaler, är två av utmaningarna. Ta tillvara på affärsmöjligheterna med en tydlig strategi, innovation och en pålitlig partner. Vi har både insikter och verktyg att hjälpa morgondagens vinnare.
Läs mer här...
 

Highlights

PwC's Global Data & Analytics Survey 2014: Decision making in retail

Rapporten visar att chefer inom detaljhandeln skulle använda data och analyser mer inför stora beslut om datunderlaget hade bättre kvalitet och var mer fullständigt.

Fighting a growing threat: Retail and consumer goods sector analysis of PwC’s 2014 Global Economic Crime Survey

Rapporten visar att detaljhandeln och konsumentvaruföretagen upplever högre nivåer av ekonomisk brottslighet.

R & C Trendwatch: Telecommunications and data privacy policies will drive opportunities in online retailing

Denna utgåva fokuserar på telekommunikation och datasäkerhetsfrågor och hur dessa kan påverka globala företag som bedriver e-handelverksamhet på tillväxtmarknader.

Jag är svimfärdigt stolt

Under Magdalena Gergers ledning har Systembolaget blivit Sveriges bästa serviceföretag. Med bättre service hoppas hon sälja mindre.

Consumer products sector: Global tax rate benchmarking report

Rapporten tittar närmare på de viktigaste skatteförhållandena hos 55 av de största globala bolagen inom konsumentprodukter.

Achieving total retail

Fler än 15 000 personer har fått svara på frågor kring sina inköpspreferenser, användning av olika shoppingkanaler och förväntningar på återförsäljare.

PwC Global Innovation Study

Rapporten visar att de mest innovativa företagen har högre tillväxt och är mer optimistiska om framtiden än mindre innovativa företag.

Profitable growth in a digital age: From multi-channel to total retail

Rapporten tittar närmare på förändringen i konsumentbeteenden de senaste tio åren.

16th Annual Global CEO Survey: Key findings in the Retail & Consumer industry

Företagen arbetar hårt för att nå ut till sina kunder och drygt 80 procent förändrar sina affärsplaner för att bättre kunna möta kundernas behov.