Experience Center - PwC:s kreativa arm
PwC:s Experience Center är allt det du vill att det ska vara – och mer. Här möts affären, teknik och kreativitet. Och här skapas morgondagens möjligheter i dag. Vi följer BXT-modellen som står för Business, Experience och Technology.
Experience Center är en fysisk plats, men också en förmåga och ett nytt arbetssätt. I en värld där affärsutmaningar är mer komplexa än någonsin tidigare är innovation, snabbhet och genomförande nyckeln till framgång.
Experience Center är en plats
Ett dedikerat utrymme – Experience Center. I våra fem olika verkstäder (bygg, elektronik, printstudio, testlabb och filmstudio) har vi allt som behövs för att gå från idé till färdig prototyp på bara fem dagar.
På Hudiksvallsgatan 6 i Stockholm hittar du Experience Center. På 1 280 kvadratmeter arbetar 70 medarbetare med att hjälpa kunder att hitta morgondagens lösningar på dagens utmaningar. Här prototypar vi och jobbar i designsprintar. Välkommen!
Experience Center är en förmåga
Experience Center erbjuder en effektiv kapacitet i form av kreativa talanger i realtid. På Experience Center förverkligar vi PwC:s strategiska modell BXT - Business, eXperience och Technology.
- Strategiskt ramverk kring affärsupplägg och business
- Användarcentrerad design
- Kundupplevelser och kundresan i centrum
- Tekniskt labb för att testa idéer
Experience Center är ett arbetssätt
Vår metod handlar om att tro på styrkan av att använda flera olika perspektiv. En gemensam uppsättning mål och överenskomna principer för hur projektet ska köras. Det innebär att vi strävar efter affärs-, teknik- och kundupplevelsekompetenser för att spela en aktiv roll samtidigt när du löser problem. Det innebär också att bjuda in externa experter och andra typer av utomstående. För att inte tala om slutanvändarna.
Experience Center är en plats där visionärer, innovatörer och beslutsfattare samarbetar i hög hastighet för att måla upp framtiden och för att idéer, prototyper och validera lösningar på viktiga problem.