Vårt partnerskap med UNICEF
Vi vill minska kompetensgapet hos ungdomar i utsatta delar av världen
PwC har ingått ett partnerskap med UNICEF inom ramen för Generation Unlimited i syfte att underlätta övergången från skola till arbete för 1,8 miljarder ungdomar fram till år 2030. Genom att kombinera våra erfarenheter, kompetenser och resurser har vi möjlighet att ge ungdomar tillgång till rätt kunskap, förmågor och möjligheter i den digitala världen och hjälpa dem in på arbetsmarknaden. Läs mer om initiativet på den globala PwC-webbsidan.

Vår digitala story
Vår digitala utveckling skapar insikter och kundvärde
Den snabba digitaliseringen kräver delvis helt nya förmågor både hos oss och våra kunder, men också i samhället generellt – därför behöver vi börja på insidan med att upskilla oss själva. Vårt syfte att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem förutsätter att vi i grunden förstår vilka utmaningar och möjligheter våra kunder står inför, samt hur digitaliseringen och globaliseringen påverkar samhället och stöper om förutsättningarna i hela näringslivet. New world. New skills. är vårt svar på denna utmaning.
Vi satsar stort på att leda den tekniska utvecklingen i vår egen bransch. Vi standardiserar och automatiserar många interna processer för ökad kvalitet och effektivitet – det innebär också att våra medarbetare kan fokusera på mer stimulerande, utvecklande och värdeskapande arbetsuppgifter. Med stöd av våra digitala verktyg kan vi ge våra kunder nya insikter i realtid och samverka digitalt när det gäller att inhämta, analysera och dra slutsatser från data.
Men det handlar inte bara om teknik och verktyg, utan även om ledarskap, nya agila arbetssätt, innovationsledning, ett mer upplevelsebaserat synsätt, med mera. Vår utgångspunkt är att en kombination av ny teknik och mänskliga relationer är det som adderar värde i den digitala eran.

Covid-19 och digitalisering
Pandemin gjorde digital kunskap mer aktuell än någonsin
Under pandemin har det skett en en explosion i utvecklingstakten till ett mer digitalt samhälle, och vår kunskapssatsning är mer relevant än någonsin. Utvecklingen skapar nya behov hos våra kunder, bland annat inom områden som cyber- och it-säkerhet, men kunderna har också behov av att utveckla sina affärsmodeller och erbjuda en mer digital kundupplevelse.
För att möta de förändrade behoven har vi under de senaste åren utvecklat vårt tjänsteerbjudande bland annat inom Experience Consulting och cyberområdet. Vi har också fokuserat på att effektivisera och förenkla vår kundleverans genom digitala lösningar. Den utvecklingen fortsätter nu med full fart. För att ytterligare möta framtidens behov satsar vi nu på att kompetensutveckla oss själva kring digitala ämnen och tekniker för att på bästa sätt möta framtidens behov.
Digital Fitness-kampanjen är ett exempel på hur vi använder vårt kunskapslyft för att fler ska kunna känna sig trygga i den digitala förändringen.
Läs mer om Digital Fitness App
