2015-12-30
En väl genomförd revision uttalar sig om huruvida lagar, regler, stadgar, beslut, ansvarsfördelning och policys tillämpas och fungerar i organisationen. Den bidrar på så sätt till att kvalitetssäkra din organisation.
Revisionen innebär också en kvalitetssäkring av era finansiella rapporter och analyser. Det skapar trygghet och säkerhet i verksamheten och trovärdighet gentemot era medlemmar, givare och andra intressenter. Utifrån resultatet av granskningen får du konkret hjälp att identifiera problem och rekommendationer till förbättringar.
En revisors uppgift är även att vara ett proaktivt stöd och bollplank åt din verksamhets ledning, styrelse och ekonomipersonal. I revisionen strävar vi alltid efter att ge er det stöd ni behöver för att på ett effektivt och korrekt sätt sköta administration och redovisning. Alla våra specialister har självklart goda kunskaper om hur den ideella sektorn fungerar.
Alla organisationer har olika behov av stöd. Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.
© 2018 - 2021 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.