Vi är alla är bekymrade över hälsan och välbefinnandet för våra medarbetare, vårt samhälle och främst våra nära och kära. Vi på PwC vill ge dig ett användbart verktyg för att förstå den nuvarande och framtida inverkan av covid-19 på er organisation så att ni kan fatta välgrundade beslut för er personal, företag och era kunder.
PwC:s covid-19 Navigator är ett interaktivt verktyg online och gratis för er att använda. Det är utformat för att hjälpa er att bättre förstå var ni befinner er och är på väg inom följande sex fokusområden:
Krishantering och kommunikation
Arbetskraft
Verksamheten och leveranskedjan
Ekonomi och likviditet
Skatt och handel
Strategi och varumärke
Frågorna tar cirka 20-30 minuter att besvara, därefter får ni en rapport baserad på era specifika svar för er verksamhet tillsammans med våra insikter och rekommendationer. I rapporten går det också att jämföra företagets egna risk och beredskap med liknande organisationer.
Klicka på denna länk för att komma igång.
Om du har några frågor kring denna undersökning eller hur vårt kristeam kan hjälpa dig att hantera utmaningarna med covid-19, vänligen kontakta Cecilia Cederberg.
Till följd av covid-19 har det blivit allt vanligare att leasegivare erbjuder sina kunder hyresrabatter.
Ta del av den redovisningsmässiga behandlingen av de svenska stödpaket som beslutats under våren 2020.
En översikt över den kortsiktiga likviditeten är viktigt. Här är några tips på vad som är bra att se över för att säkerställa en god likviditetskontroll.
CFO Pulse Survey är en regelbunden mätning av hur företagsledare världen över bedömer hur coronakrisen har påverkat näringslivet.
© 2018 - 2021 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.