Tänk litet och konkret för att transformera i stort

De allra flesta organisationer idag har en utmaning i att organisera sig runt sin kund och ge sin slutanvändare precis vad de vill ha. Det är i kundupplevelsen som företag kan differentiera sig och skapa något unikt på marknaden. För att stödja våra kunder i denna transformation arbetar PwC med tjänstedesign, innovation och teknologi på både in- och utsidan och i detta arbete har Experience Center en viktig roll.

PwC:s Experience Center har efter invigningen för snart två år sedan arbetat med flera stora företag och organisationer och hjälpt dem i deras transformation. Susanna Backman, som idag är Head of Experience Design, kommer nu ta över som ny ledare för PwC:s Experience Center och ta arbetet vidare med att utveckla kundernas och även PwC:s egna transformation. 

  • Vi hjälper organisationer att bli besatta av sina användare och medarbetare och göra deras upplevelse till deras främsta styrka. Transformation av kundupplevelsen kräver ett starkt varumärke och en positiv användarupplevelse och för att lyckas med det måste man ofta börja med insidan av organisationen med processer, organisation, ledarskap och kultur. Detta gäller även oss själva på PwC. 

Susanna har en bakgrund som bland annat forskare på både Handelshögskolan i Stockholm och Said Business School i Oxford, där hon forskat  kring hur varumärken byggs starka i en digital och värderingsdriven tid. Hon har även över 15 års erfarenhet av att stärka affärer och varumärken från bland annat interbrand i London och som långvarig delägare i Pond. 

  • Med sin erfarenhet och kunskap inom varumärkesutveckling, digital design och innovation kommer Susanna fortsätta att bygga den kreativa förmågan på PwC i nära samarbete med PwC:s övriga rådgivningsverksamhet, säger Peter Malmgren, ansvarig för PwC:s affärsområde Consulting. 

På Experience Center möts affären, teknologin och kreativiteten. Det är en fysisk plats, men också en förmåga och ett nytt arbetssätt. I en värld där affärsutmaningar är mer komplexa än någonsin tidigare är innovation, snabbhet och genomförande nyckeln till framgång. I våra fem olika verkstäder (bygg, elektronik, printstudio, testlabb och filmstudio) har vi allt som behövs för att gå från idé till färdig prototyp på bara fem dagar, och en idé blir något konkret som kan bli starten på en lyckad transformation.

Kontakta oss

Susanna Backman

Susanna Backman

Head of Experience Center & Experience Design, PwC Sverige

Fredrik Lindblad

Fredrik Lindblad

Front Office Transformation & New Business, PwC Sverige

Tel 0709-29 33 18

Petra Stenqvist

Petra Stenqvist

Chief Experience Officer, PwC Sverige

Charlene Engström

Charlene Engström

Head of Experience Strategy, PwC Sverige

Fredrik Lundgren

Fredrik Lundgren

Executive Creative Director, PwC Sverige

Tel 010-2124000

Anthony Ford

Anthony Ford

Partner, PwC Sverige

Följ oss i sociala medier